top of page
  • Facebook
  • YouTube

יום האישה, מערכי שיעור דיגיטליים

העצמת נשים - ערך חינוכי חשוב בכל יום. החינוך לערכי שוויון מגדרי והעצמת נשים צריך להוות חלק בלתי נפרד מעבודתנו החינוכית בכל ימות השנה. אבל לא תמיד יש לנו קשב ופנאי בעבודת ההוראה.

יום האישה מזמן לנו הזדמנות לעצור, להאיר ולשוחח על הישגיהן ותרומתן של נשים - מנהיגות, חלוצות ופורצות דרך בתחומן. החינוך לערכי שוויון מגדרי והעצמת נשים צריך להוות חלק בלתי נפרד מעבודתנו החינוכית בכל ימות השנה.

האוריינות הדיגיטלית יכולה לסייע לנו לקדם נושא זה בדרכים יצירתיות וחווייתיות עבור התלמידים.

יום האישה, מערכי שיעור דיגיטליים

לכבוד יום האישה, יש לנו בשבילכם מערכי שיעור דיגיטליים :

מערך השיעור הראשון, הכנת פודקאסטים אישיים של התלמידים על נשים שפרצו דרך בתחומן, אשר בסופו של דבר יאוגדו יחדיו לתחנת רדיו שלמה על נשים מנהיגות.

התהליך מאוד פשוט, יש לנו את הכלי "פודיוקיישן" שמבקש מהתלמיד באופן מובנה לבצע חקר על דמות, במקרה זה אישה שבחר. בסיום המענה וכתיבת התשובות יש לו תסריט מוכן להקלטת פודקאסט, אותו הוא מקליט. הכל קורה בסביבת למידה, המורה פותח כיתה בכלי והשילוב של הפודקאסטים של תלמידי הכיתה יוצר תחנת רדיו וירטואלית, ואנחנו מאזינים יחד בכיתה כסיום מרגש לפרויקט!

ככה עובדים על מיומנויות חקר, כתיבה, האזנה ודיבור, והנושא באמת נוגע ללב. ממליצה לנסות!

יום האישה מערכי שיעור דיגיטליים

לטובת החקר נוכל מראש להכין לתלמידים לינקים או לתת להם לאסוף לבד את המידע.

מצרפת שני אתרים לדוגמה שיכולים להיות לעזר בחקר:

ב"פודיוקשיין" תוכלו לצפות בהדגמה איך פותחים כיתה ולפתוח כיתה משלכם. לפניכן סרטון הצד של התלמיד להקרנה בכיתה או לשילוב במשימה ללומד העצמאי




מערך שיעור נוסף, הכנת מצגת משותפת, כל תלמיד בוחר אישה מנהיגה וחוקר עליה, ולייצר מספר שקפים בהתאם לפורמט קבוע שנפרסם לתלמידים, כך נוצרת לה מצגת שיתופית ללמידה על מנהיגות נשית שאנחנו לומדים יחד בכיתה.

שוב גם כאן מיומנות החקר תוספת חלק נכבד וגם איסוף המידע ויצירת התוכן, גם כאן ישנה מטרה ליצירת מצגת אחידה שיתופית לכיתה בנושא. מצרפת מצגת טמפלט שאתם יכולים ליצור בגוגל סליידס או בקנבה. מצרפת קישור שתוכלו ליצור עותק



לסיום משתפת במצגת ליום האישה שניתן להקרין בכיתה נותנת תרגיל פתיחה לכיתה, מספרת על ההיסטוריה של יום זה ומאפשרת גם למידת טקסטים בלשון והבעה בכתיבה.

המצגת הזו מזמנת מספר מיומנויות למידה כולל תחום האוריינות השפתית.


יום האישה מהווה הזדמנות לדיון על נושאי שוויון, הערכת תרומתן של נשים, והשפעתן על החברה, מה שמביא להבנה מעמיקה ומחדשת של הנושא.



326 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עוד תוצר מהמם של מרכז פסג״ה תל-אביב-יפו עבור צוותי ההוראה בעיר

בואו להיות הראשונים לדעת מה חדש

אנחנו מרגישים שזו התחלה של ידידות מופלאה

bottom of page